ÇAĞRILI KONUŞMACILAR

Panelist: Anna Lena Ostern (Finlandiya)

BİYOGRAFİ: Anna-Lena Østern, Finlandiyalı bir tiyatro öğretmeni eğitimcisi ve araştırmacıdır. Norveç Trondheim'da NTNU Üniversitesi’nde sanat eğitimi profesörü, 'dür. “Eğitim bağlamında Dramaturji” kitabının yazarıdır. Routledge tarafından yayınlanan yeni bir kitabı: Østern, A.-L. & Knudsen, K.N. (Eds.) (2019). Sanat Eğitiminde Edimsel Yaklaşımlar. Sanatsal Öğretim, Öğrenme ve Araştırma. https://www.crcpress.com/Performative-Approaches-in-Arts-Education-Artful-Teaching-Learning-and/Ostern-Knudsen/p/book/9781138334878

Panelist: Tamer Levent (Türkiye)

BİYOGRAFİ: 1971 yılında Ankara Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümüne seviye sınavı ile girdi. Ankara Devlet Konservatuarı Yüksek Bölümünden 1977 yılında mezun oldu. Devlet Tiyatrolarında önce oyuncu daha sonra yönetmen olarak çalışmalar yaptı.  Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde, Eskişehir Anadolu Üniversitesinde, New York Üniversitesi Tiyatro Bölümünde, Berlin Yüksek Sanat Okulu Tiyatro Bölümünde; İngiltere Yorkshire Bretton Hall College’de ve Warwick Üniversitesinde “Yaratıcı Oyunculuk” dersleri verdi.  Dünyanın pek çok ülkesinde drama atölyeleri yönetti.  Oyunculuk ve yönetmenlik çalışmalarının yanı sıra TOBAV (Devlet Tiyatro Opera ve Balesi Çalışanları Vakfı) Genel Başkanlığı’nı yürüten Tamer Levent, 1984 yılında kurduğu Sanat Kurumu Deneme Sahnesinde drama çalışmaları başlatmıştır.

 

Panelist: Pam Bowell (İngiltere)

Yaratıcı Drama: Bir Ayna, Bir Pencere, Bir Kapı, Bir Topluluk

BİYOGRAFİ: Pamela Bowell, uluslararası alanda tanınan bir drama öğretmeni ve danışmanı, atölye lideri, konuşmacı, araştırmacı ve dramaya derinlemesine ilgi duyan ve dramayı öğrenmeyi sağlayan bir araç olarak kabul eden bir yazardır. Çocuklar, gençler, öğrenciler, öğretmenler ve tiyatro eğitimcilerinin yanı sıra çok çeşitli iş kollarından profesyonellerle yaptığı üstün çalışmalarıyla tanınmaktadır. Bununla birlikte, dramanın eğitim programında ve program dışında öğrenmeyi teşvik etmek ve geliştirmek için yaratıcı ve dinamik bir yol sağlayışını araştırmaktadır. İngiltere ve Avustralya'da ortaokul drama öğretmenliği yaptı Londra'nın Doğu Yakasında bir yerel yönetim danışman öğretmeni ve eğitim içi tiyatro oyuncusu / öğretmeni olarak görev yaptı; ve 20 yıldan fazla bir süredir Londra'daki Kingston Üniversitesinde Drama Eğitiminde Baş Öğretim Görevlisi ve Eğitim Fakültesi Drama Bölümünü yönetti. Daha yakın bir zamanda, Lincoln, Bishop Grosseteste Üniversitesi Kültür, Eğitim ve İnovasyon Okulunda Misafir Okutman olarak görev yaptı ve burada düzenli olarak Kültür ve Yaratıcı Sanatlar Bölümünde Eğitimde Yaratıcı Drama dersleri vermeye devam etmektedr. Bunun ötesinde, kariyeri boyunca Pamela, çok çeşitli ulusal ve uluslararası devlet ve meslek kuruluşlarında danışman, icracı üye olarak görev yapmış ve farklı pozisyonlarda çalışmıştır.

Kuruluş ve gelişiminin ayrılmaz bir parçası olarak, on yıldan fazla bir süredir, İngiltere'nin drama öğretmenleri ve tiyatro eğitimcileri için önde gelen meslek birliği olan Ulusal Drama Başkanı olarak görev yaptı ve daha sonra UD Konferans Sorumlusu ve UD yayınlarının, Drama Araştırmaları: Eğitimde Uluslararası Drama Dergisi ve Drama - Mesleki Uygulama Dergilerinin Eş-Editörlüğü görevine geri döndü. 
Ayrıca, Eğitim ve Yaratıcılık için Drama (D4LC) yenilikçi okul geliştirme girişimi, Ulusal Drama ve İngiltere ve diğer ülke yerel yönetimleri için uzun yıllar bir drama eğitmeni, öğretmen ve danışman olarak hizmet etmiştir.
Pamela, eğitimde yaratıcı dramanın neden bu kadar güçlü ve etkili bir öğrenme ortamı sağladığının anlaşılması için yaşam boyu ve tutkulu bir ilgiye sahip olmaya devam ediyor. Bu amaçla
aktif bir araştırmacı olarak, West Indies Üniversitesi'nden Dr. Brian Heap ile yazma ve araştırma ortaklığı yapmaya uzun süredir devam etmektedir. Araştırma bulgularını  düzenli olarak

Uluslararası Drama / Tiyatro ve Eğitim Derneği Dünya Kongresi (IDEA) ve Uluslararası Eğitim Araştırmaları Enstitüsü (IDIERI) kongrelerinde sunmaktadırlar. Diğer yayınlarına ek olarak Pamela, Brian Heap ile Süreçsel Dramanın Planlanması kitabının eş-yazarı ve birçok dile çevrilen Süreçsel Dramayı Eyleme Geçirmek adlı kitabın yazarıdır.