PANEL 2-PANELİSTLER

 

Moderatör: Prof. Dr. Ayşe ÇAKIR İLHAN

BİYOGRAFİ:  MEB orta öğretim kurumlarında  yaklaşık 10 yıl resim-İş öğretmeni olarak çalıştıktan sonra,1989 yılında  Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim (Güzel Sanatlar Eğitimi) Bölümünde araştırma görevlisi olarak atanarak akademik yaşamına başlamıştır. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim (Güzel Sanatlar Eğitimi) Bölümünde öğretim görevlisi, doçent ve profesör olarak çalıştı. Sıra ile dekan yardımcılığı, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı, Güzel Sanatlar Fakültesi Kurucu Dekanlığı yapmıştır. Halen Eğitim Bilimleri Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünde öğretim üyesi, bölüm başkanı ve Müze Eğitimi Anabilim Dalı başkanı olarak çalışmaktadır. Prof. Dr. Ayşe Çakır İlhan sanat eğitimi, yaratıcılık eğitimi, drama eğitimi, öğretmen eğitimi ve müze eğitimi konularında çalışmaktadır.

 

 

Panelist: Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK

 

BİYOGRAFİ:   Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği ve Belediye Konservatuarı Tiyatro Bölümlerinde eğitimler aldı. Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsünde, yüksek lisans çalışmasını tamamladı.  Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim dalında doktora çalışmasını tamamladı. 2002-2003 ders yılında, tam burslu olarak bir yıl süreyle Salzburg Orff Enstitüsü’nde “Postgraduate Advanced Studies in Music and Dance Education-Orff Schulwerk” konusunda eğitim aldı.  Kendi çalışma alanlarına yönelik, yerli ve yabancı yayımlarda yer alan kitap yazarlığı, editörlükler, bölüm yazarlıkları, makale ve bildirileri bulunmaktadır. Çok sayıda workshop yönetti. Halen Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde dersler vermekte, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı Eğitimde Drama Yüksek Lisans programının ve Çağdaş Drama Derneği Eskişehir Şubesinin Yönetim Kurulu Başkanlığını yürütmektedir.

 

DRAMATİK OLANIN DİYALEKTİĞİ

Bu çalışmanın amacı, diyalektiğin ilkeleri ile dramatik olanın ilkelerini açıklamaktır.

Amaç için:

Dramatik olanın yapısındaki zıtlıklar nasıl bir uyum içinde gelişir?

Hangi nicel birikimler, dramatik olanda nitel değişime yol açar?

Nasıl oluyor da dramatik olanda, her şey birbirine bağlı sorgulanıyor?

 

Bu soruların yanıtı diyalektikle “uyum” içinde açıklanmaya çalışılacaktır.

Panelist: Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL

BİYOGRAFİ:1968 yılında Feke/Adana’da doğmuştur. 1989 yılında Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu’ndan mezun olmuş, 1992 yılında, aynı okulda Çocuk Gelişimi Anabilim dalında yüksek lisansını, 1997 yılında doktora programını tamamlamıştır. 2000 yılında yardımcı doçent, 2001 yılında doçent, 2008 yılında profesör unvanını almıştır.  1993-1999 yılları arasında Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak, 1999-2003 yılları arasında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünde öğretim görevlisi ve öğretim üyesi olarak çalışmıştır. 2003-2009 yılları arasında Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Eğitimi bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmıştır. 2009 yılından beri Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü’nde çalışmaktadır. Araştırmalarını erken çocukluk döneminde gelişim ve gelişimin desteklenmesi, erken çocukluk döneminde drama, Montessori yaklaşımı, proje yaklaşımı konularında yürütmektedir.

 

OKUL YAŞAMINA VE OKUL SÜREÇLERİNE UYUM

Okula başlama süreci her çocuk için özel bir dönemdir ve her bir çocuk kendi biricikliği içinde uyum sürecini farklı şekillerde geçirir. Bazı çocuklar için okula başlama hiçbir soruna neden olmazken, bazı çocuklar için kaygı yaratan duygulara yol açabilir. Bazı çocukların okula uyumu ilk haftadan itibaren gerçekleşirken, bazı çocuklar için uyum uzun bir süreci alabilir. Okula uyum süreci çocuk için olduğu kadar aile için de önemlidir. Anne-babalar, okula başlama sürecini çocuğa göre yürütebildiklerinde çocukların okul yaşamına ve sürecine uyumları daha kolay olur.  Çocuk ve ailelerin yanısıra eğitimciler de uyum sürecinde etkilidirler. Çocuklar, günlerinin büyük bir çoğunluğunu geçirdikleri okul ortamında eğitimcilerinin desteğine gereksinim duyarlar. Çocukların okul yaşamına başlamaları ve okul sürecinde uyumlarına yönelik anne-babalar ve eğitimcilerin her çocuğun biricikliğini göz önüne almaları ve bu doğrultuda destekleyici ortamlar oluşturmaları gerekmektedir. Bu bağlamda, “anne-babalar ve eğitimciler çocukların okul yaşamına uyumuna yönelik neler yapmaktadırlar ve yapılanlar çocukları nasıl etkilemektedir?” konusu ele alınacak ve örneklerle tartışılacaktır.  

 

 

Panelist:  Doç. Dr. Ayşe Okuran

 BİYOGRAFİ:  1962 yılında Ankara’da doğan Ayşe Okvuran ilk,orta ve lise eğitimini  de Ankara’da yaptı.1980 de A.Ü EBF EPH Bölümüne girdi. Aynı yıllarda  İnci San ve Tamer Levent’le tarihi buluşmadaki   drama öğrenci grubunda yer aldı. 1984-1986 yıllarında Tamer Levent’le Sanat Kurumu Deneme Sahnesinde çalıştı. Ankara’da  TEK’da ,İstanbul’da MEB’da çalıştı. 1989 ‘da AÜ EBF ‘de araştırma görevliliğine başladı.İlköğretim Bölümünde öğretim görevliliği yaptı. Halen A.Ü EBF Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünde sanat eğitimi,drama eğitimi,ve müze eğitimi alanlarında lisans ve yüksek lisans derslerini yürütmektedir.Drama,Sanat ve Müze Eğitimi alanlarında pek çok çalışması bulunmaktadır.

 DRAMA UYUM MU, UYUMSUZLUK MU  SAĞLAR/SAĞLAMALIDIR?

 

 

Panelist:  Dr. Öğr. Üyesi Mustafa YAŞAR

BİYOGRAFİ: Adana’nın Sarıçam ilçesinde 1974 yılında doğdu. İlk, orta ve liseyi Adana’da okuduktan sonra İstanbul Üniversitesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünü bitirdi. Yüksek lisans ve Doktorayı Okul Öncesi bölümünde The Ohio State Üniversitesi’nde yaptı. Yüksek Lisansta dramatik oyun, Doktorada ise öğretmen eğitiminde yaratıcı drama çalıştı. 2008-2013 yılları arasında Weinheim Aile Terapisi Enstitüsü’nden Aile Terapisi eğitimi aldı.  2006 yılından beri Çukurova Üniversitesi’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Akademik ilgi alanlarını özellikle Sosyokültürel Teori olmak üzere yaratıcı drama, eğitim psikolojisi, aile çalışmaları, kişiler arası iletişim, sınıf yönetimi ve eğitimde kültürel çalışmalar oluşturmaktadır. Evli ve bir çocuk babasıdır.

 

FARKLILIKLARA UYUM

Farklılıklar olgusunu çok genel farklılıklardan (din, dil, ırk gibi) en alt düzeyde bireysel farklılıklara (kişisel görünüş, benden yapısı gibi) kadar geniş bir spektrumda ele alınarak drama uygulamalarının kişiler arası ilişkileri düzenleme ve sosyal ve toplumsal uyumu geliştirmedeki rolü tartışılacaktır. Konuşmada değinilecek konular şu şekildedir:

  • Farklılık olgusu ve öteki
  • Öteki ve uyum
  • Eğitim bağlamı ve farklılıklar
  • Yaratıcı drama ve uyum, öteki, ötekileştirme
  • Örnek drama uygulamaları