Aysel KÖKSAL AKYOL

Atölye Lideri: Aysel KÖKSAL AKYOL

BİYOGRAFİ: 1968 yılında Feke/Adana’da doğmuştur. 1989 yılında Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu’ndan mezun olmuş, 1992 yılında, aynı okulda Çocuk Gelişimi Anabilim dalında yüksek lisansını, 1997 yılında doktora programını tamamlamıştır. 2000 yılında yardımcı doçent, 2001 yılında doçent, 2008 yılında profesör unvanını almıştır.  1993-1999 yılları arasında Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak, 1999-2003 yılları arasında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünde öğretim görevlisi ve öğretim üyesi olarak çalışmıştır. 2003-2009 yılları arasında Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Eğitimi bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmıştır. 2009 yılından beri Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü’nde çalışmaktadır. Araştırmalarını erken çocukluk döneminde gelişim ve gelişimin desteklenmesi, erken çocukluk döneminde drama, Montessori yaklaşımı, proje yaklaşımı konularında yürütmektedir.

 

KÜÇÜK ÇOCUKLAR MÜZELER VE UYUM

 Erken çocukluk döneminde olan çocuklar, Piaget’e göre şimdi ve burada ile ilgilidirler; geçmiş ve gelecek ile ilgili kavramları henüz algılayamazlar. Bir saat önce ya da bir saat sonra onlar için bir anlam ifade etmez. Oysa müzeler sergiledikleri koleksiyonları aracılığıyla bizlere tarihi yani geçmişi sunarlar. Öyleyse, henüz şimdi ve burada ile ilgili olan küçük çocuklarla müzede yapılacak çalışmaları planlarken, sürecin çocukların içinde bulundukları yaş ve gelişim düzeylerine uyum gösterecek şekilde olmasına özen göstermemiz gerekir. Müze ortamında yapılacak bu atölyede, erken çocukluk öneminde olan küçük çocuklarla yapılabilecek çalışmalar drama yöntemi ile ele alınacaktır.