Atölye Lideri: Anna Lena ØSTERN
BİYOGRAFİ: Anna-Lena Østern, Finlandiyalı bir tiyatro öğretmeni eğitimcisi ve araştırmacıdır. Norveç Trondheim'da NTNU Üniversitesi’nde sanat eğitimi profesörü, 'dür. “Eğitim bağlamında Dramaturji” kitabının yazarıdır. Routledge tarafından yayınlanan yeni bir kitabı: Østern, A.-L. & Knudsen, K.N. (Eds.) (2019). Sanat Eğitiminde Edimsel Yaklaşımlar. Sanatsal Öğretim, Öğrenme ve Araştırma. https://www.crcpress.com/Performative-Approaches-in-Arts-Education-Artful-Teaching-Learning-and/Ostern-Knudsen/p/book/9781138334878
Eğitimde Bir Dramaturg Gibi Düşünmek ve Davranmak
İnsan hakları evrensel beyannamesi ilk cümlesi şöyle der: Bütün insanlar hür, haysiyet ve haklar bakımından eşit doğarlar. Eğitimin bir amacı da bu özgürlüğü desteklemektir. Drama derslerinde eşitlik için prova yapabilirsiniz. Atölyemde, bireysel kanatlar boyayarak kanatlara sahip olmanın nasıl olabileceğini ve bu kanatlarla bir selfie çekmenin nasıl olacağını göreceğiz- ve iyi bir yaşam için kişiye ve üzerinde yaşamak için iyi bir yer olması için gezegene bir gelecek sağlayan «kanatlar» hayal edin!
Bu atölye çalışmasında eğitim bağlamında dramaturjik düşünmenin içine dalıyoruz. Dramaturjik düşünmenin eğitim bağlamlarına uyarlanmasını sağlıyoruz. Bir öğretmen olarak, öğrencilerin performansa ilişkin sorgulamalarını farklı temalara dönüştürürken onların ilgisini çekmek, onları süreçte tutmak, enerjik olmalarını sağlamak için derslerimi nasıl planlarım? Mekanın, zamanın, karakterin, öğretmenin ve metnin önemini inceliyoruz. Metin, anlam ifade etmenin farklı yolları olarak geniş ölçüde anlaşılmaktadır. Olayların, performansların, derslerin ve insanlarla karşılaşmanın planlanmasında farklı dramaturjik modelleri kullanıyoruz. Bazı temalar somut planlama için konu olacak.