Atölye Lideri: Robin PASCOE
BİYOGRAFİ: Robin Pascoe Sanat ve Drama Eğitimi Kıdemli Öğretim Görevlisi. Bilim, Sağlık, Mühendislik ve Eğitim Fakültesi, Murdoch Üniversitesi, Perth, Batı Avustralya.
r.pascoe@murdoch.edu.au
http://profiles.murdoch.edu.au/myprofile/robin-pascoe/
Robin, Erken Çocukluk ve İlköğretimde Sanat öğretimi birimlerini koordine eder; Ortaöğretimde Drama Öğretimi yapar; ve Drama ile Toplulukları bütünleştirir.
Araştırma Odakları
Drama ve Sanat müfredatı, uygulama, öğretme ve öğretmen eğitimi
Drama ve sanat eğitiminde kalitenin belirleyicileri
Drama ve Sanatta Değerlendirme
Sanatçılara Temsil Öğretimi ve Araştırmalarda Orijinallik
Robin, Sanat müfredatı liderliği ve drama eğitimi konusunda ve Batı Avustralya Eğitim Bakanlığı ile birlikte geniş bir deneyime sahiptir. Yerel, ulusal ve uluslararası sanat eğitimi müfredat geliştirme tecrübesi bulunmaktadır.
Son araştırma projesi
AiR (Artist in Residence) Commission Project at Murdoch 2014-2017 connecting Teaching Artists with Primary Teacher Education students at Murdoch.
Robin, 2013-2020 IDEA Uluslararası Drama / Tiyatro ve Eğitim Derneği Başkanıdır. Eski Drama Avustralya ve DramaWest başkanıdır.
BİNLERCE ÖYKÜNÜN GEMİSİ
Bu atölyede, Dramanın ögeleri ve öykü İlkelerini kullanarak Drama Süreçleri ve Becerileri'ni şekillendireceğiz. Süreçsel dramaya model olacağım ve drama atölyelerine ve sınıfa uyarlanabilecek bir dizi drama öğrenme ve öğretme stratejisini kullanacağım. Süreçsel drama ile gemiler hakkında metafor olarak birçok hikayeyi hayata geçireceğiz ve hayal gücünü ve insanlığı elde etmek için Drama'nın sembolik gücünü keşfedeceğiz. Eski Mısırlılar, her sabah Güneş Tanrısı Ra'nın gecenin yeraltı dünyasından yelkenli gemisiyle nasıl güneşte nasıl yolculuk ettiklerini anlatırlar. Ortaçağda veba gemileri hikayeleri vardı. Fransız sanatçı Géricault bize Medusa'nın batığını verdi. Bilim Kurgu'da yıldızların gemileri var. Şimdiki zamanda ise Akdeniz'de (ve Avustralya'ya) mülteci gemileri var. Bu hikayelerin merkezinde insanlığın, insan deneyiminin hikayesi var. Şarkıcılar ve şairler bize “su alan tekneler” ve “kayığı sallamak” ve “tuzlu su yaşamlarını” anlatıyor. Bedenlerimizi, sesleri, mekanı, zamanı ve hayal gücünü hayatımıza önem veren hikayeler anlatmak için kullanacağız. Bu atölye konferansın teması ile yankılanacak: Adaptasyon.
Drama uyum ve dönüşüm süreçlerini içerir. Öğretmenler ile yaptığım işlerin çoğunda, onları Paylaş / Uyarla / Yenile - fikirlerini paylaş ve uygula / başkalarının fikirlerini kendi bağlamına adapte et / yenileştir ve yeniden başlat kavramlarını bir çalışma sloganı olarak kullanmaya teşvik ediyorum.
Atölye yeni yayınlanan Learning Drama, Teaching Drama (2019) Hannah Pascoe and Robin Pascoe, StagePage kitabından yararlanılacaktır.