Atölye Liderleri: Helga FLOHR ve Bahar GÜREY
Helga FLOHR
BİYOGRAFİ: Saarland'da yaşayan Helga Flohr Eğitimci, Sosyal hizmet uzmanı, Jeux Dramatiques eğitmenidir. Ayrıca özel eğitim, psiko-motor, ritim-müzik ve orman pedagojisi üzerine ek eğitimler almıştır. 1979 yılından beri okul öncesi alanında 0-6 yaş arası çocuklarla faaliyetlerini yürütmektedir. 1986 yılından beri özel eğitimde engelliler, öğrenme güçlüğü çekenler için devlet tarafından finanse edilen erken tanı merkezinde yarı zamanlı memur olarak çalışmaktadır. 1993 yılından beri yetişkin eğitiminde ağırlıklı olarak eğitmen ve pedagoglarla aktif olarak çalışmaktadır. Eğitim ve Bilim Sendikasında pedagojik alanda çalışan meslektaşlarına sürekli eğitim programı düzenlemekte ve bu program çerçevesinde çeşitli ileri düzey eğitimler vermektedir. 90'lı yıllarda Jeux Dramatiques (Dramatik Oyun) ile tanışmış ve 1998-2000 yılları arasında Peter-Moosig ve Karlheinz Moosing ile eğitimini tamamlamıştır. 2013 yılından beri Almanya Jeux Dramatiques Derneği eğitmeni olarak çalışmakatdır. Mitler ve masallar tutkularının başında gelir. Masal ve mit anlatıcısıdır. Jeux Dramatiques alanında masal ve mitlerle çalışmaktan büyük mutluluk duyar. Dans etmeyi çok sevmekte, özellikle çember danslarını, geleneksel ve meditatif dansları tercih etmektedir. Aynı zamanda dans dersleri de vermektedir. İstanbul'a gelmeyi ve atölyeyi ve sizlerle tanışmayı sabırsızlıkla beklemektedir.
Bahar GÜREY
BİYOGRAFİ: 1978 yılında Ludwigsburg'da doğan Bahar Gürey, yaratıcı drama eğitmeni, yaratıcı dans eğitmeni, jeux dramatiques uygulayıcısı, hikâye anlatıcısı ve Almanca öğretmenidir. 2002 yılında Marmara Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı, 2007 yılında İstanbul Üniversitesi Almanca Öğretmenliği'nden mezun olmuştur. 2012 yılında Ankara Üniversitesi'nde “Yaratıcı Drama” alanında yüksek lisans yapmaya başlamıştır. Tez uygulamasını bitirmiş ve "Toplumsal Cinsiyet" konusunu yaratıcı drama yöntemiyle Ankara Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü öğrencileriyle çalışmıştır. 2013-2014 yılları arasında Berlin Sanat Üniversitesi'nde Tiyatro Pedagojisi alanında eğitim almıştır. “Jeux Dramatiques” (dışavurumcu oyun) yöntemiyle burada tanışmış ve Jeux Dramatiques Derneği'nin Türkiye temsilcisi olup alanın tanınması üzerine çalışmalar yapmaya başlamıştır. 2018 yılında Roma’da “Segni Mossi” yaklaşımı üzerine eğitim almış ve yaratıcı dans atölyelerinde hareket ve çizgiyi araştırmaya başlamıştır. Bahçeşehir Üniversitesi'nin "Kariyer Geliştirme Danışmanlığı" sertifika programını, Lerna Babikyan ile “Yaratıcı Dans Eğitmenliği” programını ve Çağdaş Drama Derneği'nin "Yaratıcı Drama Liderliği/ Eğitmenliği" adlı altı aşamalı sertifika programını tamamlamıştır. 2008 yılından beri Çağdaş Drama Derneği tarafından düzenlenen kongre ve seminerlerde çeviri yapmakta ve Drama Günleri'nde “yaratıcı drama, yaratıcı dans, yabancı dil öğretiminde yaratıcı drama, jeux dramatiques” gibi başlıklar altında eğitim vermektedir. Akademik olarak yaratıcı drama konusunda yerli ve yabancı kongrelerde sunumları ve uluslararası makaleleri bulunmaktadır. 6-8 Eylül 2019 tarihinde Letonya'da Dr. Nilay Yılmaz ile birlikte Embodiment and Change Eğitiminde "Collective Footmark: Rainbow Stories" adı altında atölye yürütmüştür.
JEUX DRAMATIQUES- YAŞANTILARDAN YOLA ÇIKARAK KENDİNİ İFADE ETME OYUNU
Tiyatrosuz Tiyatro Yapmak: Sizleri yeni bir yaklaşımla tanıştırmayı amaçladığımız bu atölyede tiyatro yapmanın basit bir biçimini öğreneceğiz. İçsel deneyimlerimizi eğlence ve yapabilme baskısı olmadan olduğu gibi (kendiliğinden) ifade edeceğiz. Herkes kendi fikirlerini takip ederek kendi zevki için oynayacak; deneyimlemek istediği rolünü kendisi seçecek ve aksesuarlar eşliğinde kurgu dünyasının içine dalacak.
Öyleyse nedir bu Jeux Dramatiques?
Pedagojik açıdan bireyin kişilik gelişimini hedefleyen Jeux Dramatiques hem rol oynamanın hem de rolü, dili ve metni görmeksizib oynanan tiyatro oyununun bir biçimidir. Tüm roller katılımcının kendisi tarafından seçilir ve katılımcı deneyimlemek istediği seyi, derinden bizzat yaşayarak kendini ana bırakır.
Eğer bir elma ağacının rolünü seçiyorsam Jeux'de söz konusu olan alışılagelmiş tiyatrodaki elma ağacını canlandırmak değildir. Tam tersine, elma ağacının nasıl olduğunu deneyimlemek söz konusudur. Her şeyden önce değerlendirme olmadan, seyirci olmadan diğer oyuncularla yalnızca oyun ilişkisinde kalarak kişi kendi için oynar; zira kendi deneyimi asla "doğru" ya da "yanlış" değildir.
O halde, biz bu atölyede sizlerle neler yapacağız?
Daha fazlası için atölyeye bekleniyorsunuz!